Werkvakantie Albanië 2019 nieuws

25 juni 2019 - Ommen, Nederland

Wegens aardbevingen in het begin van de maand juni, hebben wij waarschijnlijk een ander project deze zomer. De eerste aardbeving was met een kracht van 5.4. op de schaal van richter. Vele tientalle aardbevingen zijn gevolgd met de grootte van 1.8 tot 3.4 op de schaal van richter. Veel van de bevingen vonden en vinden plaats tussen Korca (de stad waar wij ieder jaar verblijven) en Erseke, in een afstand van ongeveer 40 kilometer. Veel huizen schudden en hoe dichter bij de kern, hoe groter de schade aan huizen en gebouwen.

De Kennedy Foundation is druk (geweest) met het bieden van eerste hulp en nood hulp. Hierdoor hebben zij geen tijd gehad om ons project klaar te maken voor onze komst. Ook zijn er nu urgentere projecten waarbij geld en hulp nodig is. Daarom zullen wij in een dorpje in Vloqisht (hier was de groep uit Ommen ook in 2011) het huis opknappen van een weduwe van de kerk. Haar huis was al slecht, maar is door de aardbeving volledig geraakt. Ze zijn al begonnen met het repareren van het dak en wij zullen als groep helpen bij het afwerken.

Hou onze reisblog in de gaten voor de nieuwste updates en onze reisblogs. Wil je een mailtje ontvangen wanneer wij een nieuw reisverhaal schrijven? Meld je dan aan voor onze mailinglijst op de site.

Groetjes,

Werkvakantie Albanië 2019