Dag 7 . Opnieuw de mouwen opstropen

18 juli 2019 - Korçë, Albanië

Dag trouwe lezers,

Wat hebben wij een top team, dat al vroeg in de ochtend tussen de boterhammen door de plannen smeden voor de dag. Maar zoals gebruikelijk worden wij verrast met klusjes. Vandaag hebben wij ons in tweetal opgesplitst. Chef-kozijn , Adrie de deuren-schilderaar gaven de deuren een mooi lik verf.  Buiten waren verschillende emmers door handen gegaan om snel en efficient puin te ruimen. Kapotte dakpannen, hout alles werd weer weggevoerd met de gemaakte tractor. De kapotte dakpannen waren mooi opvulmateriaal  voor de kuilen en gaten in de weg. Alles weer netjes zo goed als het kan. Twee van ons team, Bert en Ilona, hebben technische hulp aan Dirk gegeven boven op de heuvel, bij het bejaardencentrum Zij hebben echt de handen vies gemaakt en de afvoer ontstopt. Daarna zijn ze naar de ijzerboer gegaan om mooie palen te regelen voor het kerkje. De Albanezen zijn zeer dankbaar. Chips voor het middag eten met wat zoute pretsels konden wij niet afslaan. Met wat vindingrijkheid maakten de mannen wat koffie voor wat nieuwe energie.  We maakten een start met de werkzaamheden bij het kerkje in Vloçisht.. na het harde werken hebben we lekker ontspannen in het zwembad.

1. Janieke:
    18 juli 2019