Dag 2 en 3 , Oude en nieuwe projecten

14 juli 2019 - Korçë, Albanië

Na een lange vrijdag van reizen zijn we zaterdag rustig begonnen met ontbijt. Om 10 uur hadden we afgesproken om naar de projecten van 2017 en 2018 te gaan. Eerst gekeken in Seqeras waar we in 2017 het kerkje hebben opgeknapt. Er waren nu ook weer veel kinderen bij het kinderwerk aanwezig. Heel fijn om te kunnen ervaren dat het gebouw goed wordt gebruikt en dat de jongeren die de kinderen leiden en bijbelles geven enthousiast zijn.

Daarna door naar Maliq, project 2018. In de door ons gerealiseerde ruimte is inmiddels een keuken geplaatst en in de kerk wordt zondagsmiddags dienst gehouden. Na een kopje koffie zijn we naar Vloçisht gereden om naar het nieuwe project te kijken. Daar is het door de aardbeving ,die onlangs is geweest, deels ingestort huisje weer opgebouwd. Dit huisje wordt nu afgewerkt door de aannemer en wij kunnen maandag morgen aan het werk. Deuren terug plaatsen, wanden en plafonds sauzen en de vloeren afwerken.

Ook gaan we bij de kerk in Vloçisht een aantal klussen doen. In 2011 is daar de groep uit Ommen aan het werk geweest om daar de boel op knappen en heeft een wc gemaakt. Ook is er toen een speeltoestel geplaatst.

Zondagmorgen zijn we allen naar de kerk in korçe geweest. Daarna heerlijk gegeten van de door Marten gemaakte groentesoep. S'middags was er een trouwdienst in de kerk van een werknemer van het bejaardentehuis waar Marleen vd Voorde, ons vaste aanspreekpunt hier in Albanië en oprichter van het bejaardenhuis, ons voor uitnodigde. Een bijzondere ervaring. In de avond maken we nog een wandeling voor we gaan slapen en morgen kunnen we dan echt aan het werk!