Dag 13, verfstreken

24 juli 2019 - Korçë, Albanië

Vandaag hebben wij met z'n allen de rest van de opslagplaats bij de Vila geverfd. Eerst hebben wij de zijkant geverfd die nog in de schaduw stond. Hierna hebben wij de voorkant geschilderd. Deze zat wel in de volle zon. Daarom bedachten de mannen hoe wij het minste in de zon hoefde te werken. Met latten op het dak en kartonnen platen werd wat schaduw gecreëerd. De deuren die aan de voorkant zaten werden eruit getild en binnen geplaatst, zodat ook deze in de schaduw konden worden geschilderd. Met een lunch met uitzicht op de stad Korca konden wij het prima volhouden. Rond half 3 waren wij klaar en zijn wij na wat opfrissen naar de markt gegaan. Deze is niet meer met standjes onder kleden op een plein, maar is nu in een groot en nieuw gebouw. Hier hebben wij even rondgekeken en de tourist uitgehangen. Daarna nog wat souvenirs geshopt en in het centrum rondgewandeld.

Vanavond stond weer de bingo op de planning bij het bejaardentehuis(Vila kenedi). De mensen waren weer fanatiek en enthousiast. De biertjes, fris en zeepjes vielen in de smaak. Na de bingo zijn de vaders en dochters bij de creperie wezen crêpe eten en zijn de overige mannen naar de piri puli (kip restaurant) geweest. De avond werd met z'n allen afgesloten met een biertje en een chippie op het binnen pleintje thuis. Deze avond werd nog even onderbroken, doordat de dames een schorpioen op hun kamer vonden. De heldhaftige Gerrit heeft deze met een bezem en afwasbakkie vakkundig verwijderd en weer uit gezet in de vrije natuur.