Dag 11 en 12 / de touwtjes in handen.

23 juli 2019 - Korçë, Albanië

Alweer 2 dagen voorbij. Maandag was weer een volle drukke en warme dag. Bij de kerk in Vloçisht werd de laatste hand aan de toiletten gelegd. De buiten wc werd lager geplaatst, en voorzien van een nieuwe afvoer. Ook is de wasbak buiten weer aangesloten. Ook werd de put voorzien van een nieuw deksel van bakjes dat tevens de vloer is van de buiten wc. Dus zowel weer een werkende buiten en binnen toilet.

De staalconstructie voor het schaduwen is geheel afgelast en klaar voor montage. Helaas was de beloofde betonnen net als vorig jaar in Maliq niet beschikbaar. Gelukkig was de te maken hoeveelheid met de hand geen groot probleem, de Albanese jongens hebben zich flink in het zweet gewerkt. De palen zijn geplaatst en beton gestort. Daarna kwam de grootste uitdaging: Het plaatsen van de bovenligger op de staanders van 4 meter hoog. Hier voor had Marten een naar later bleek een goed werkend systeem bedacht met heisogen , touw en man/vrouw kracht. Met vereendekrachten is de hele bovenbalk op zijn plaats gehesen.

Dinsdag hebben we ons opgesplitst. Marten, Else en Adrie zijn naar Vloçisht gegaan om daar verder te werken aan het schaduwdoek, de schommels en de slingerband hangen weer. Ook zijn de draden klaar voor het schaduwdoek, en is het doek met behulp van de Albanezen aan elkaar genaaid.

Ilona, Gerrit en Bert zijn s'morgens lopend naar de Via gegaan waar ze de hele dag aan het verven zijn geweest aan de nieuwe opslagplaats bij het bejaardenhuis( Vila) deze is afgelopen winter geplaatst door de klusjes man aldaar ,maar omdat hij toen een ongeluk heeft gehad is het schilderen niet uitgevoerd. Dit was een grote wens van Marleen en Dirk de klusjesman dat dit zou worden gedaan. Toen de groep uit Vloçisht tegen 17:00 weer terug was ging de telefoon met de melding dat ze nog even door wilden gaan met verven omdat dit niet in de volle zon kan gebeuren. We hebben 6 pizza's gehaald, terplaatse opgegeten en daarna met zijn allen de zijwand van de schuur geschilderd. Tegen 20:30 was de klus geklaard en was het wel tijd om naar huis te gaan, wel nadat we nog even naar het kruis zijn geweest om van het uitzicht over de stad te genieten.

1. Jeanet:
    23 juli 2019
    Goed bezig allemaal. Een echte WERKVAKANTIE ;-) heel veel succes nog met de laatste klusdagen. En nog veel plezier met elkaar. Groeten uit een zeer warm Witharen.
  2. Marjelle:
    24 juli 2019
    Wat goed om het resultaat van het schilderen te zien! Echt heel mooi geworden. Sterkte met de laatste dagen en tot gauw. Groetjes uit het warme Purmerend.
  3. Melanie:
    25 juli 2019
    Wat gaaf om te zien dat het project in Vlocisht, waar we toen aan het werk geweest zijn, zo mooi hersteld is! Veel werk verzet zeg.